onsdag 29 maj 2013

Bubblor i lacket??

Ett annat uppvaknande handlar om nagellack!
Dom senaste gångerna jag har lackat mina naglar så har jag verkligen njutit av att pyssla om mig själv när barnen sover. Det va längesen. Jag har spenderat timmar varje gång och gjort olika mönster och använt olika färger. 
MEN det har alltid slutat med en miljon bubblor trots att lacken har fått torka ordentligt (där av hur länge jag håller på med naglarna). Lokaliserade att det va mitt isadora 6 in 1 lack som var orsaken men visste inte varför. 
Men det vet jag nu. Enligt vissa skönhetsbloggaren HiiLen så ska man inte skaka nackellacksflaskan för då kan det bildas bubblor som överförs till nageln. 
Där var mitt problem, hon hade så rätt. Har dock aldrig stött på detta problem innan men isadoras 6 in 1 är ju ett gellack så den är lite mer "trögflytande" än vanligt och bubblorna som jag skakar fram förs över och fastnar på nageln.
TACK HiiLen för en fantastisk blogg och för dina tips. Ska ALDRIG skaka nagellacken igen utan rulla dom försiktigt =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar