torsdag 20 maj 2010

Torsdag morgon


och solen skiner. Gick ut med Tindra för en stund sen i kortärmat va något kyligt men ack va skönt att sommaren äntligen är här...ok våren =D. Bladen på buskar och träd slog ut över en natt,doftande blommor överallt och framför allt den stora härliga gula bollen uppe i himlen lyser starkt och härligt. Njuter njuter njuter.
Wille och Tindra leker tafatt och det skrattas och stojas,härligt.
Hämtade ut en ny medicin igår men jag vet inte om jag kommer kunna klara av att dricka/äta den. Provade den igår. Det är som grus i små påsar. Ca 1 msk som ska blandas med 2 msk vatten. Men gruskornen löser sig inte,dom ska inte det så dom ligger där på botten tyngre än vattnet och väntar på att sväljas och framkalla kräk känslor över att man faktiskt måste svälja "gruskorn" som dessutom inte får tuggas. Det var väldigt obehagligt faktiskt,lite smått panik känsla igår. Läkaren skrev ut min andra medicin oxå eftersom han ska vara pappa ledig i 3 månader. Ska se om jag klarar av att svälja skiten i kväll annars så hämtar jag ut den andra =).
Wille har planteringsdag idag så jag köpte en pelargon och ärtfrön =). Måste klä på oss nu sen bär det av till dagis och jobb...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar