måndag 10 juni 2013

Djungel...

Ja det är en djungel bland barnvagnar. Vilken ska man ha, vilken är skönast att köra, hur bra körs den i snö och terräng? Hur mycket ska den kosta?
Alltså jag har haft några stycken genom åren Queenette,Quinny Buzz,Nalle Puh sulky(?) från hauk tror jag det var, Baby Travel Liverpool, Phil & Ted syskonvagn, nån Kina vagn som jag har nu. 
Har säkert glömt nån. Jag gjorde en beställning i helgen på en 2me Casablanca. Jag har drömt mardrömmar om den ha ha ha. Jag vill egentligen ha en brio smile. Gillade den, 4 luftdäck, rejäl och stadig men ändå lätt. Bra varukorg och snygg. Man kan ha sitsen åt båda hållen.
Casablancan verkar vara ett bra alternativ till den. Jag vill inte lägga 5000kr på en vagn i nuläget så denna ligger på hälften ungefär.
Den klart bästa vagnen jag har haft va helt klart Phil & teds hammerhead. Otroligt smidig att köra, kunde använda pekfingret bara i stort sätt. Det va ju möjligt pga dom lite större ,svängbara luftdäcken. Superbra varukorg, bra sufflett. Bra genomströmmande av luft för bebisen när det är varmt.
Varför sålde jag den här då? Ja det undrar jag med ha ha ha. Nä men jag ville att min dotter skulle sitta mot mig i vagnen så att vi ser varandra, vill inte att hon skulle känna sig ensam <3. En annan sak va att den var otroligt tung att lyfta i och ur bilen.
Nu håller jag alla tummar och tår för den nya vagnen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar