tisdag 18 december 2012

Gina tricot

Mmhmm...dagen börjar si så där tyckte jag.
Wille strulade lite när vi skulle klä på oss, vi försov oss dock lite grann. I med frukost, ut och starta bilen, in och borsta tänderna,klä på Wille och Wilma. Kolla så att man får med sig allt.
In i bilen med ungarna, skrapa rutorna OCH skrapa,verkligen skrapa bort snön hua va roligt. Skulle va sophämtning idag. Dom nya "sortera hemma" tunnorna är mkt större än dom förra. Men det var bara ena som skulle tömmas så den stod så fint och väntade fortfarande.
Börjar backa ut, "jo men visst kommer jag ut". I helvete heller. Ut och flytta den jäveln.
Framme vid dagis, äntligen. Dagisfröken: vi har fall av svinkoppor. Jippi. Chansar och lämnar Wille.
I väg till Skärholmen. Ställer mig där jag alltid brukar stå och börjar packa ur vagnen när en vänlig man skyndar fram och talar om att dom dörrarna va trasiga. Jippi igen. In med skiten i bilen igen och byter parkering.
Springer runt och handlar. Hittar byxor tjoho, överlycklig.
Dags att röra sig hemåt. In med skiten i bilen igen. Backar ut. HELVETE jag kommer inte ut med bilfan. Jaha men om jag andas 1 gång så gör vi om det. Lyckas, men det va på håret verkligen.
Skynda till Ica, skynda hem för lunch, skynda till dagis. Kram kram kram god jul och jada jada jada "kom Wille dags att åka hem" " nej jag vill inte". Fick med honom efter en kvart. Lite gnäll och stånk på vägen hem och nu sitter han och tittar på babar, Wilma sover, jag har duschat och nu dags för mat tjoho
ÄLSKAR mina nya brallor och topparna oxå =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar