söndag 17 maj 2009

Ja vad ska man säga

Var hos läkaren i fredags,nån jag aldrig har träffat förut. Hann knappt stänga dörren innan han gick på som ett spydigt ånglok om varför jag inte äter p-piller. Trodde han va skämtsam först men det var han inte och jag vart helt paff. Här sitter en läkare framför mig som säkerligen haft massa patienter som vill göra abort och det han gör är att vara spydig och i dumförklarar mig. Visst han sa inte så specifikt men hans ordval om saker och hans hemska spydiga ton och allmänna bemötande visade garanterat det. Han pratade till mig som om jag var 13 och blivit gravid och behövde en uppläxning. Lägg ner. Han gick på om varför jag tog ur spiralen och jag var så chockad att jag bara kom på den mest uppenbara anledningen och det var att jag luktade illa och då sa han ja men det är ju bara ta lite antibiotika så är det inget problem längre och tittade på mig som om jag var dum i huvet. Jag sa att jag inte visste det och att barnmorskan inte hade sagt nåt om det vilket han svarar att "hon är ju bara barnmorska så hon vet inget". Men va fan informera om sånt då,va är problemet. Han sa oxå att det var ju inget som stog i deras dator (om att ja luktade illa) utan läste upp flera saker. Ja om inte han hade betett sig som han hade gjort så hade jag ju rabblat allt. Så i frågasatte han om saken att jag kände spiralen och enligt honom så är det omöjligt och det måste ha vart trådarna som jag kände och dom kan man ju så klart korta av. Hmm...vänta lite...när fick du en metallbit uppkörd i fittan och kan svara på om vad jag känner och inte känner. Jag kände den jävla spiralen HELA tiden,spelade ingen roll om jag satt,låg,stog eller gick...JAG KÄNDE den och kan inte komma och påstå nåt annat. Han försökte pracka på mig p-piller men jag talade om att jag klarar inte av p-piller hur svårt är det att förstå. Jag bröt ihop bokstavligt talat när jag skyndade mig till bilen. Att göra abort är ju inget man drömmer om att göra precis . Har ALDRIG blivit så illa bemött. Svårt att berätta i efterhand om det svårt att förstå hur han pratade till mig. Ringde Andreas och han hörde knappt vad jag sa men till slut fick jag lite kontroll på rösten och han vart oxtokig och ringde upp direkt och skulle prata med läkaren. Men läkaren va inte så villig och hälsade sköterskan att han va inne i en undersökning. Skitsnack. Det var ingen där och jag mötte inte någon på vägen ut heller jävla lögnare. Sköterskan ringde mig och tyckte att det var hemskt att jag upplevde det så och tyckte synd om mig men hon kan ju inte riktigt säga nåt illa om sin chef. Hade fått en ny tid till den 1 juni hos Gunnar men hon fixade en till den 25 maj,det var för tidigt för att kunna känna och se något. Jag skakade och storgrät fortfarande när jag åkte för att hämta Wille. Andreas åkte hem på en gång och det var verkligen en lättnad. Har haft en gråtklump i halsen hela helgen,ingen rolig upplevelse. Hade en jätte trevlig dag igår så det var skönt att man fick le och skratta lite i eländet. Riktigt lyckat kalas för sonen min.

nä nu börjar Wille tappa tålamodet helt,vill ha välling och sen bums i säng.

Bye bye

6 kommentarer:

  1. Lillgumman... stackars! Ge han en fet smocka vettja!!! Hoppas det känns bättre nu!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilken jävla opedagogiskt läkare! Vad hette han? Var det på södertälje?

    Va jobbigt för dig! Det är så tråkigt när man råkar på såna där stolpskott till läkare, man tappar typ förtroendet helt!

    Jag äter inte heller några p-piller och har inte spiral eller nåt skydd. Får inte äta p-piller pga av propprisken och spiral lockar inte sådär jättemycket, speciellt inte efter jag läst de här =S

    Hoppas det går bättre den 25:e då! Så du får nån rätsida på allt!

    Vi får ta en fika i veckan, jag och stoffe kanske kan komma över så kan vi hälsa lite på Tindra också! :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Må hans könshår bli hemsökt av 2000 kamelers löss!!

    SvaraRadera
  4. Men Matilda...var får du allt ifrån hahaha va skön du är =)

    SvaraRadera
  5. Han heter Per Edlund och jobbar på oxbackskliniken. Hörde precis att jag kan anmäa honom för kränkning men jag vet inte om jag ska göra det. Det kommer ju inte leda nånvart så d känns ju meningslöst =(. Ja va roligt ni är jätte välkomna hit det är bara säga en dag som passar så hämtar jag er =).
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Oxbackskliniken som jag alltid tyckt varit så bra! Har dock aldrig träffat Per Edlund, som tur är verkar det som. Anders hette han jag hade där!

    Tisdag eller onsdag skulle passa bäst tror jag! :)

    Sambon kör inte till jobbet så jag har bilen. Så med lite vägbeskrivning hittar vi nog dit! Dock är mitt lokalsinne halvbra så vi hamnar nog ute i skogen nånstans..hehe!

    SvaraRadera